SMLOUVY – často kladené dotazy
- Home
- Centrum podpory
- SMLOUVY – Často kladené dotazy
Instalace
Jestliže jste se rozhodli přenést aplikaci SMLOUVY na jiné zařízení, je potřeba dodržet následující postup, aby vše proběhlo bez problémů a nedošlo ke ztrátě Vašich dat.
- Záloha databáze
- V aplikaci na záložce „Databáze“ otevřete „Správce databází“.
- Stiskněte volbu „Ukázat pokročilé funkce“.
- Proveďte zálohu databáze (ideálně přímo na serveru/hlavním pc).
- Deaktivace licence
- Deaktivujte Vaši licenci přes menu „Nástroje“ – „Licence“ – „Deaktivovat licenci“.
- Instalace programu a aktivace licencí na novém PC
- Proveďte instalaci na nový PC/Server, včetně aktivace licencí. Detailní postup naleznete v systémové příručce.
- Obnova databáze
- Pokud máte zálohu (přípona *.fbk), musíte použít obnovu databáze na kartě „Správce databází“.
- Pokud máte originální soubor databáze (*.fdb), stačí soubory zaměnit (výchozí databáze po instalaci bude prázdná).
Upozornění:
Nová instalace aplikace, bude instalovat i novou instalaci Firebirdu (podpůrná aplikace pro přístup k databázi). Pokud jste měli v aplikaci vytvořené uživatele pro přístup do aplikace, bude nová instalace obsahovat pouze jeden účet SYSDBA s heslem masterkey. Pokud nechcete uživatele zadávat znova, je zapotřebí přenést i soubor c:\Program Files (x86)\Firebird\Firebird_3\security3.fdb.
- Ve službách zastavte Firebird.
- Nahraďte soubor.
- Zapněte Firebird.
Správa uživatelských účtů
- Pokud s aplikací pracuje více uživatelů, je nutné těmto uživatelům nastavit oprávnění pro přístup k jednotlivým funkcím programu.Postup je následující:
- Na záložce „Databáze” otevřete kartu „Správce uživatelů”.
- Vytvořte uživatele stisknutím tlačítka „Přidat”.
- Během vytváření uživatele si nastavte požadované oprávnění.
- V případě potřeby je možné nastavená oprávnění ukládat ve formě šablony a u dalších uživatelů nastavovat oprávnění z již existujících šablon.
Technické dotazy
Agent slouží primárně k zasílání upozornění na Vaše e-maily v případě, že dojde k založení nové smlouvy, blíží se termín lhůty nebo si přejete pravidelně zálohovat Vaši databázi.
Upozornění: V případě síťového provozu Agenta vždy nastavte pouze na serveru.
- Instalace služby
- Na Vašem serveru si spusťte aplikaci SMLOUVY a na záložce „Nástroje” stiskněte položku „Hlídací agent”.
- Po spuštění Agenta doporučujeme provést instalaci služby Agent service. Instalaci provedete kliknutím na pole „Agent service”, následně v zobrazeném okně provedete instalaci a spuštění služby.
- Nastavení SMTP serveru
- Dalším krokem je nastavení SMTP serveru, který se bude starat o rozesílání e-mailu dle Vašeho nastavení.
- Nastavení provedete na první straně, záložka „Nastavení SMTP…”.
- Toto nastavení by měl provést Váš IT pracovník, který má na starosti e-maily.
- Po zadání údajů si můžete ověřit propustnost tlačítkem „Test spojení”.
- Nastavení kontroly
- V prvé řadě je nutné nastavit časy, kdy bude probíhat kontrola, toto provedete na záložce „Základní nastavení”
- Druhým krokem je pak volba, co přesně si přejete sledovat, nastavení provedete na záložce „Nastavení hlídání”. Na této záložce také volíte na jaké e-maily budou informace zaslány (doporučené nastavení je zasílat e-maily na odpovědné osoby uvede u lhůt nebo nových smluv).
- Záložky pojmenované „Kontrola / Seznam lhůt” a „Kontrola nových smluv” slouží k ruční kontrole, odeslání e-mailů mimo předem definované časy.
- Zálohování databáze
- Tato funkce slouží k automatickému zálohování Vaší databáze v předem stanovené časy.
- Do pole „Umístění záloh” zadejte cestu, kam se mají vytvořené zálohy ukládat.
- V dalším kroku nastavíte čas, kdy se má databáze zálohovat, případně si můžete nastavit zasílání informace o provedení zálohy na Váš e-mail nebo můžete nastavit omezení, kolik záloh má aplikace uchovávat.
- Pokud máte více než jednu databázi, je nutné vybrat, které databáze si přejete zálohovat.